تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟ سرگذشت تلخ زنی در مشهد که به تله مرد شیطان صفت افتاد بازسازی صحنه سقوط و مرگ مشکوک جوان ۱۷ ساله در مشهد جوان مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است
سرخط خبرها

مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان

  • کد خبر: ۱۱۳۰۴۵
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان
رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری‌های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل حسینی گفت: عوامل خطر تهدید کننده سلامت ۷٠ مورد است که بیش از ۶٠ عامل آن مربوط به آقایان است. مرگ و میر ناشی از استعمال دخانیات در مردان سه برابر زنان است.

به گفته وی در حال حاضر شرایط اقتصادی و اجتماعی زندگی و دغدغه‌های معیشتی باعث شده تا مردان به دلیل زندگی نادرست با خطرات بیشتری مواجه شوند و به بیماری‌های خود کم‌تر اهمیت بدهند.

حسینی افزود: مصرف سیگار در بین مردان بیشتر از زنان است و بیماری‌های فشارخون و قند خون در مردان دو برابر زنان است. ۳۲ سرطان در اقابان شایع‌تر است و در سه چهارم حوادث ترافیکی آقایان فوت می‌کنند. احتمال مرگ مردان بین ۴٠ تا ۷۴ سال بیش از ۴٠ درصد و در زنان این رنج سنی در حدود ۳٠ درصد است.

او می‌گوید: مطالعات نشان می‌دهد که تعداد زیادی از بیماری‌ها و عوارض آن‌ها مربوط به اقایان است و در موضوعاتی مانند فشارخون، دیابت و سطح کلسترول خون سطح سواد زنان بالاتر از مردان است و مردان کم‌تر به بحث سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

حسینی گفت: ایران جز معدود کشور‌های دنیا است که در زمینه سلامت آقایان پیشرو است و اقدامات زیرساختی خوبی را برای این مسئله فراهم کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->